מאמרים מידע וטיפים

מאמרים מידע וטיפים


ויסות רגשי הורה ילד
לעבור את הסגר בשלום- טיפ להורים
מחשבות מנצנצות- תרגיל לויסות רגשי

לכל תינוק יש מנגנון של רעב-שובע

מערכת העיכול מתפתחת במהלך השהות ברחם ו"מתאמנת" ע"י בליעת מי שפיר. בימים הראשונים אנחנו לא מצפים שהתינוק ירצה מיד לאכול – יש תינוקות שעד 24 שעות לאחר הלידה עדיין רגועים ולא מחפשים אוכל וגם בבית החולים האחיות אומרות שזה תקין. גם הקולסטרום , החלב הראשוני מגיע בטיפות וזה מספק את התינוק בן יומו.

התינוק נולד עם מנגנון רעב-שובע מאוזן ואנחנו  עלולים להרוס אותו עם האכלת יתר. אז איך נדע מתי התינוק שלנו רעב?

בהאכלת יתר עלינו להזהר גם ממצבים של אכילה רגשית, כאשר כל מענה לבכי הוא באמצעות אוכל או מוצץ עלולה להתפתח תלות רגשית.

לרוב כשנשאל למה תינוק בוכה מיד נקבל תשובה- הוא רעב. אבל יש עוד סיבות למה תינוקות בוכים. רפלקס המציצה קיים אצל תינוקות ללא קשר לאוכל, סביב גיל 4 חודשים יכולת היניקה מתבססת ואז יש מעבר מיניקה רפלקסיבית ליניקה רצונית. זוהי דרך לחקור את העולם דרך הפה, לבדוק מרקמים, טעמים, ועוד.

כפי שאנחנו יודעים, הקיבה היא שריר שיכול גם להתרחב, ככל שניתן יותר התינוק ירצה יותר. צריך לזכור כי תינוק אוכל בהתאם למשקל גופו, מחלק את האוכל במשך היממה, אם ישן הרבה בלילה  ישלים את החסר במשך היום למחרת. כאשר יש בעיות במערכת העיכול לדוגמת ריפלוקס, גזים וקוליק חשוב לתת למערכת העיכול לנוח בין ההאכלות אחרת ניכנס למעגל קסמים של גזים  וכאבי בטן . מערכת העיכול בנויה משרירים טבעתיים שמתחילים בפה ועוברים דרך הושת לקיבה ולמעיים ומסתיימת במעי הגס ופי הטבעת. כאשר שרירי הבטן מכווצים הם מועכים את מערכת העיכול ולא מאפשרים עיכול נינוח ושקט ויכולים גם לגרום לעצירויות. גירוי של שרירי הפה יוכל לסייע לכיווץ השרירים הטבעתיים ולסייע במעבר של המזון במערכת העיכול.

מאמרים נוספים

עצמאות אצל ילדים

הורים רבים מתמודדים עם שאלת העצמאות של הילד ובמקביל לא תמיד משחררים אותו והילד ומנסים לגונן עליו. איך לעודד עצמאות של ילדים ומתי אנחנו מכשילים את הילד ומתי מאתגרים? לקראת יום העצמאות הקרב ובא, התחלתי  לחשוב יותר ויותר על עצמאות של הילד. מתי מתחיל שלב העצמאות, האם לעודד ילד לעצמאות איך אפשר ללמד את הילד…

טעימות ומעבר למוצקים

טעימות ומעבר למוצקים. כמו כל דבר בהתפתחות התינוק, גם מערכת העיכול מתפתחת מרגע שהתינוק נולד. ההתפתחות שלה גם היא תלויה בחשיפה הדרגתית של גירויים.

תרגילים לגריית פה ולשון.

להכין: אצבע/פטמה/מוצץ. מתחילים ללחוץ עם הפטמה מסביב לפה בעדינות מקיפים  את כל הפה. בודקים אם מתעוררת תגובה. מכניסים אצבע/מוצץ מתחת ללשון- אנחנו רוצים להגיש שהתינוק מצמיד את הלשון למטה. מצמידים את הפטמה כלפי החיך העליון- נבדוק שהלשון נצמדת למעלה. מכניסים מוצץ לפה-מחכים שייווצר וואקום ומושכים. ככה מוודאים שהשריר עובד טוב. אם משחררים מיד אז השריר…


למעקב אחר הבלוג שלי

לקבלת תוכן חדש ישירות לתיבת האימייל שלך.